Projekter / værksted

Min egen Puch Monza Juvel fra 1984.


Jeg købte den i 3 kasser. Den totale restaurering tog omkring 350 timer.


Den er monteret med et 12V Kokusan CDI tændingsanlæg bla. fordi jeg har konstrueret et elektrisk gearskift som kræver 12 V.


Af samme grund har jeg ikke monteret blinklysene.


Klik HER for mange flere billeder.



Min egen Puch Monza Juvel

Projekter / værksted


Mine primære opgaver de senere år, har drejet sig om komplet renovering af 2 takt motorer - primært Puch, Kreidler, Yamaha og Sachs. Men en del ældre og specielle motorer er det også blevet til - Tårnby, Puch M50, Minarealli og andre.


Derudover renoverer jeg alle typer knallert egerhjul. Lige fra en enkel udskiftning af egre og/eller fælge, til komplet renovering af hele hjulet med glasblæsning og lakering af nav, lejer, bremser, speedometer drev osv.


Jeg laver forskellige special ombygninger så handicappede kan køre knallert og MC !


For alle opgaver gælder det at jeg - i 98 procent af tilfældende - kan give dig en fast pris på opgaven før jeg begynder. Og det betyder så at hvis det f.eks. er en komplet motor renovering, skiller jeg motoren ad, rengør det hele med ultralyd og måler ALT igennem. Så får du en fast pris. Siger du ja går jeg i gang og siger du nej får du blot det hele tilbage igen adskilt - og det skal ikke koste dig en krone bortset fra eventuel forsendelse.

Og igen: Vangsøe Trim er min HOBBY - så leveringstiden er som regel vil normalt være 2-3 uger - meget sæson bestemt.


Send mig en email - klik HER


Herunder kan du se forskellige motorer, komplette restaureringer og andre opgaver jeg har lavet.



Min Puch Cobra 80/6 fra 1982 som jeg er i fuldt gang med at restaurere.


Den blev også købt "på roden" og er ved at få den helt store tur.


Den er ret kraftigt ned-droslet i ydelsen - den har kun 8,5 HK standard - men en del timer samt udvekslinger af erfaringer med andre Cobra 80/6 ejere i Europa - skulle gerne ende med en effekt på omkring de 14 HK.

Den skal så have en nr.plade !


Klik HER for mange flere billeder.




Puch VZ50 3 gears motor.

Komplet renoveret med mange nye dele.

Krumtap opshimmet.

Koblingsdæksel, blæserdæksler og kædedæksel er alle originale alu-dæksler som er høj-glans polerede










Klik HER for mange flere billeder.

Puch Monza 3 gear.


Ligeledes en komplet restaurering. Den blev købt HELT på roden, og restaureringen tog over 300 timer.


Den stod ikke HELT originalt, da jeg simpelt hen ikke kunne finde et originalt twinsæde, bagagebærer og et par andre småting.


Men jeg synes resultatet er blevet rigtig godt. Den står helt lovlig og kører som den skal.


Farven er ikke den originale, men en Volvo Racing Green metallic, som jeg bare synes er flot og står godt til Puchen.


Klik HER for mange flere billeder.

Egerfælge til en Puch Monza.


En komplet renovering med nye Radelli fælge, nye galvaniserede egre, messing nipler, nye slanger, fælgbånd og dæk.


Nye bremsebelægninger, fjedre og elektro galvaniserede bremsearme og nøgler.


Opstrammet og afbalanceret til 1/10 mm.




Klik HER for mange flere billeder.

Puch VZ Flagskib.


Ligeledes en helt komplet renovering helt fra bunden.


Projektet var en opgave fra et medlem af Puchklub.dk, Hans Henrik, som efterhånden er blevet én af mine gode venner.


Det blev faktisk ikke sparet på noget, og Flagskibet står da også utrolig flot.







Klik HER for mange flere billeder.



Puch motor til en Trillet handicap knallert.


En specialopgave til min gode ven Lars Jensen, som er Formand for Puchklub.dk og den stolte ejer af en 3 hjulet Puch Trillet.


Den får lige lidt mere power end originalt og er udstyret med en 12 volt Kokusan CDI tænding - så kan der blive ladet på det kæmpe batteri som en Trillet er udstyret med !.



Klik HER for mange flere billeder.




Puch VZ Flagskib 4 gear.


Også komplet renoveret med alle de gode stumper, krumtap afbalanceret, alt i nye lejer, simmerringe pakninger osv.


Alle dæksler er originale, højglans polerede.






Klik HER for mange flere billeder.




Puch MS50 19 tommer - komplet renovering.


Inkl. Radelli fælge, galvaniserede egre, messing nipler, ankerplader glasblæst, nye bremsebakker, lejer osv.,


Bremsearme og bremsenøgler elektro galvaniserede.


Fuldstændigt som nye




Klik HER for mange flere billeder.



Min yngste søn Mikels Puch VZ50 som han fik af mig i konfirmationsgave og er naturligvis også en jeg selv har total restaureret !


Den har Flagskib forlygte og Monza instrumenter, for det var hvad Mikkel ønskede.


Det er en tysk 4 gears motor med lidt ekstra stumper.


Sædeovertræk er i ægte læder - lavet hos en auto sadelmager - og var en gave fra Mikkels FarFar !


Klik HER for mange flere billeder.